diumenge, de juliol 15

Susu Benítez i Patricia Picazo

“La paraula transformada en mentida té un poder creador que no deixa indiferent a qui l'escolta”.


El proper dimecres dia 18 a les 23.00 hores us esperem al Café del Duende per escoltar a contadors especials. Viatjants de la seua història, polièdrics i divertits, conscients que l'auditori descobreix l'engany a la primera cantonada ens parlen amb una sinzeritat que sempre és un joc de miralls i es despullen davant del públic amb la impudor de qui domina la paraula.

Susu Benítez ens ho explica amb aquesta introducció:
Em vaig sentir més observat que mai. Les mirades dels què m'escoltaven eren molt més profundes, no hi havia cap artifici entre el públic i jo… per primera vegada vaig sentir eixa fina però intensa “pluja d'ulls” que mullava els meus “ossos”.

Contes i llegendes on convergeix un nodrit i variat cúmul d'històries. Aquestes tenen en comú un narrador que cavalca entre la mentida i la certesa de ser oriünd de tots els indrets i llocs a on li arrosseguen les històries quan són narrades.




Patricia Picazo. Notes:
Nací en Valencia entre pólvora y fuego, una semana antes del comienzo dela primavera. Allí, mi abuela me contaba historias de la guerra, de miabuelo y de su familia de Cuenca, y otras como la de María Sarmiento,que me dejaba muy preocupada porque se había perdido... En verano me iba al pueblo de mi padre en Albacete y allí mis abuelos ymis tías chismorreaban a la fresca de las vidas de otros, y yo escuchabamás tranquila (por lo menos nadie se perdía con el viento…).


Después me perdí en libros y palabras y empecé a contar en Murcia, donde viví tres años. Y desde entonces cuento historias pasajeras, peregrinas, estrafalarias y andariegas. Historias que miran a los ojos y se meten en el cuerpo. De esas que conmueven, remueven y hacen disfrutar a quienes las escuchan. Ahora vivo en Peñaranda de Bracamonte (que tiene nombre de cuento) yallí vivo con las mujeres que protagonizan las historias que me cuentan en el mercado o que conocí en el barrio de Valencia. Mujeres que hablan un lenguaje propio con mucho de brujas y de sabias cuyas historias, más que dormir... despiertan!

PER SABER-NE MÉS:
Susu Benítez http://susucuentos.blogspot.com
Patricia Picazo http://patriciapicazo.blogspot.com